Als je in het donker nog maar naar de Evoque toeloopt, wordt je begroet met een op de vloer geprojecteerd logo. Een optie natuurlijk, en nog zo'n gimmick dat rechtstreeks van de concept afkomstig is. En de perfecte brug tussen het designspel aan de buiten- en binnenzijde. Daar stelt deze 4,36m lange, 1,96m brede en 1,63m hoge terreincoupé zich een tikkeltje bescheidener op. Het Range Rover-DNA is wel herkenbaar. De middentunnel loopt hoog tussen de voorzetels door en de bedieningselementen zijn oude bekenden. Met inbegrip van draaischakelaar voor de automaat die omhoog komt als je de startknop induwt. Tussen twee helder afleesbare knoppen zit een groot display dat je van allerlei meer en minder nuttige informatie voorziet. Zo geeft het bij het instellen van de snelheidsregelaar duidelijker de CO2-uitstoot weer dan je geprogrammeerde snelheid. Land Rover springt zeer goed om met de uitstekende materialen in het interieur. Daardoor komt het geheel zonder meer "premium" over.
De rijhouding van de bestuurder is niets meer of minder dan perfect, ook al zou ondertekende de kuipzetels van het testexemplaar meteen omruilen voor het standaard zitmeubilair dat meer comfort biedt. Achteraan biedt het meubilair ook de nodige graad van comfort en hoewel de daklijn wat omlaag komt en de Evoque wél breed maar niet zo lang is, heb je over het plaatsaanbod zowel in hoogte als diepte (bij de knieën) niet te klagen. Alleen de instap is bij de vijfdeurs niet briljant. De koffer heeft dan weer het niet te vermijden minpunt van een hoge laaddrempel. Het beschikbare laadvolume bedraagt 575l en is uitbreidbaar tot 1.445l. Ruimte die je uiteraard vooral in de hoogte vindt.