Dat de Evoque op zo veel belangstelling kan rekenen, heeft alles met z'n uiterlijk te maken. De in de inleiding reeds aangehaalde prototypelooks zijn overeind gebleven terwijl de kleinste telg uit de Range Rover-familie werd klaargestoomd voor serieproductie. En Land Rover schuwde daarin het barokke niet. De opvallende smalle lichtunits, hoge gordellijn, aflopende daklijn en haast overbemeten wielkasten worden op deze Dynamic-uitvoering (herkenbaar aan de rode belettering op de kofferklep) daarom nog eens aangevuld met grote luchthappers, gigantische (valse) uitlaatopeningen en zowaar een spoiler bovenop de achterspoiler. Dat is zoiets als slagroom uit een spuitbus bovenop een slagroomtaart spuiten. Maar de klant zal beslissen of al dat ‘trop' niet te veel is.
Eigenlijk hebben de Britten alleen de buitenspiegels ingrijpend gewijzigd ten opzichte van de concept. Dat hadden ze overigens beter niet gedaan, want ze zijn nu belachelijk groot en hinderen in sommige gevallen ernstig het zicht van de bestuurder. De zichtbaarheid is in het algemeen overigens niet het sterkste punt van de Evoque. De dikke C-stijlen en kleine achterruit maken de achterruitrijcamera eigenlijk onontbeerlijk. Manoeuvreren lijkt anders een beetje op tasten in het donker.