Het merk stelt zich dan wel discreet op over z'n klanten, dat betekent absoluut niet dat je zelf ongemerkt door het verkeer zal laveren. Zodra de gevleugelde beeltenis, de Spirit Of Ecstacy, bovenop de blinkende radiatorgrille de hoek omdraait oogst je nieuwsgierige blikken. Je kan natuurlijk niet verwachten dat een tweedeurs met een lengte van 5,61m, een breedte van net geen twee meter en een hoogte van 1,58m ongemerkt voorbij gaat. Maar de Britten hebben overal een antwoord voor klaar. In tegenstelling tot de vierdeurs is de Drophead Coupé een auto voor mensen die zelf het stuur willen nemen. Je kan de job echter natuurlijk nog altijd overlaten aan een chauffeur. Dan kan je achteraan plaatsnemen achter de dikke B-stijl die de blik van al te nieuwsgierige omstanders afschermt. En neen, dat is geen toeval.
Twee opvallende stijlelementen, dat is wat deze Coupé zich permitteert. De eerste is natuurlijk de motorkap in aluminium met bijpassende raamomlijsting. En de tweede zijn de in de vorige paragraaf aangehaalde portieren. Die openen in tegengestelde richting en zorgen ervoor dat je in alle omstandigheden elegant kan instappen. Je kan ze overigens elektrisch terug sluiten, met een druk op de knop. Achteraf lijkt zoiets natuurlijk op een gimmick, maar niets is minder waar. De Britten hebben bij de Europese Unie zelfs moeten lobbyen om een uitzondering te krijgen op homologatieregels. Het helpt natuurlijk als je behoorlijk wat invloedrijke mensen onder je cliënteel kan rekenen.