Skoda levert zowat alle beschikbare veiligheidsuitrustingen standaard vanaf de instapversie. Verwacht echter geen pionierswerk van de Tsjechen, wat het gaat dan over vrij conventionele zaken zoals een arsenaal airbags, ESP, ASR en nog een rits andere afkortingen die de baanvastheid moeten verzekeren in alle omstandigheden. Die ESP is overigens niet echt nadrukkelijk aanwezig bij sportief rijden; meer nog, op nat wegdek gaat de Superb al vroeg ondersturend door de bochten. Een beetje het gaspedaal liften brengt snel weer orde op zaken, maar laat het duidelijk wezen dat de Tsjech het meer van keurig rechtdoorgerij moet hebben.
Op de optielijst vinden we enkel een controlesysteem voor de bandenspanning terug, al dan niet in combinatie met een wegrijhulp voor hellingen (€ 205 pakketprijs). Een stalen reservewiel wordt niet geleverd voor de basisversie, maar voor € 100 kan je er wel eentje bijbestellen. De snelheidsregelaar is enkel standaard op de topversie, bij de andere uitvoeringen wordt daar € 305 voor gevraagd. Deze laatste is van het gezapige type, wat een voordeel is wanneer je het verbruik binnen de perken wil houden. Jammer genoeg schakelt ook deze zichzelf steeds uit bij het veranderen van een versnelling. Een regensensor is niet standaard op de basisversie, maar wel als optie leverbaar. In combinatie met automatisch dimmende achteruitkijkspiegels (zowel binnen als buiten) kost die optie je € 510. Sleutelloos de deuren openen en de wagen starten is optioneel mogelijk op alle versies voor € 410.