Omdat de wegligging van deze kleine Italiaanse voorspelbaar is op de meest uiteenlopende wegdekken, hebben we de optionele ESP (€ 250) niet gemist. Toch is de Elektronische stabiliteitsregeling het monteren waard, al was het maar omdat je er dan naast een Hill Holder ook antislipregeling bijkrijgt (ASR), wat handig van pas kan komen in de wintermaanden. Het is een optie die we, gezien de aanwezige comfortuitrusting en de positionering in de markt, wel standaard hadden verwacht. Zo moet je ook voor de zijdelingse airbags (€ 350), parkeersensoren achteraan (€ 250) en een licht- en regensensor (€ 150) bijbetalen. Stuk voor stuk aanvaardbare bedragen, maar het tikt natuurlijk aardig aan op het einde.
Vooraan brengen geventileerde schijfremmen het rijklaar 1050kg wegende karretje zonder morren tot stilstand, geholpen door trommels achteraan. De ABS met EBD werkt progressief en laat voldoende controle toe wanneer geactiveerd. Desgewenst kan je deze Lancia laten uitrusten met een Magic Parking systeem (€ 450), dat de grootte van een parkeerplaats meet en bij het parkeren zelf de stuurbewegingen van je overneemt. Maar dankzij de kleine afmetingen en het prima bekrachtigde stuur, is parkeren op de traditionele manuele manier een fluitje van een cent. Met de City knop ingedrukt wordt het stuur nog een stukje meer bekrachtigd; in de smalle straatjes van een Italiaanse binnenstad zal dit wel van pas komen, maar enkele ondergrondse parkeergarages buiten beschouwing gelaten, heb je daar in ons Belgenland niet veel aan.