Bij de facelift behoudt de A5 natuurlijk alle veiligheidsvoorzieningen. En hier worden geen risico's genomen. Er is een compleet contingent airbags, er zijn driepuntsgordels met spanners op alle zitplaatsen en er zijn meer drieletterwoorden dan er boysbands uit de jaren negentig zijn. Allemaal om ervoor te zorgen dat de A5 zich in alle omstandigheden veilig en voorspelbaar gedraagt. Daarom zijn ze ook bemoeiziek. Zelfs als je het niet in de gaten hebt, is de Audi bezig met je remblokken af te slijten. Een beetje enthousiast een bocht insturen volstaat al, want dan gaat de elektronica het binnenste voorwiel afremmen om het sterk onderstuurde karakter van de A5 te camoufleren.
Je kan al die standaarduitrusting ook nog aanvullen. Met Isofix bevestigingspunten voor kinderzitjes, een dodehoekwaarschuwing of een adaptieve snelheidsregelaar bijvoorbeeld. Die laatste is radargestuurd en heeft een nieuw kunstje geleerd. Het systeem kan nu de maximale remkracht gebruiken en tot snelheden van 30km/u kan het op die manier soms ongelukken vermijden. Een systeem dat door Volvo is uitgedacht, maar deze eenheid herkent (nog) geen voetgangers of wilde dieren.