Aan de binnenzijde heeft de lagere dakhoogte gevolgen. Niet vooraan want het dient gezegd dat je daar niet te klagen hebt over het plaatsaanbod. En zet de rijhouding en de ergonomie ook maar meteen op die lijst. Achteraan zorgt het er wel voor dat volwassenen met de kruin verdacht dicht in de buurt van de dakbekleding komen. Toyota positioneerde de achterbank nog relatief hoog. Het vermijdt daardoor wel dat je een vermoeiende stuikhouding moet aannemen.
De materiaalkeuze en de afwerking is het zwakke punt aan de binnenzijde. Het is een parade van harde kunststoffen en sommige daarvan hebben zelfs glanzende oppervlakken. Duurzaam zal het wel zijn, maar het zorgt voor een uitstraling die niet in overeenstemming is met de prijs. De contrasterende band in de boordplank is wél uitgevoerd in materiaal dat zacht aanvoelt maar het ziet er zo goedkoop uit dat het toch door de mand valt. De jongste tijd zijn we op dit vlak al behoorlijk verwent, maar Toyota doet er spijtig genoeg niet aan mee. We hebben zelfs kritiek op de afwerking. Het handschoenvakje is niet alleen erg klein, het sluit ook niet goed aan. Bij geen enkel van de in totaal drie testwagens die we voor deze reportage reden.
Gelukkig kan het merk ook enkele tegenzetten doen. Toyota heeft een audio-navigatiesysteem in de aanbieding dat werkt met een gebruiksvriendelijk aanraakscherm dat een unicum is voor het segment , het stuur ligt uitstekend in de hand én het zitmeubilair levert uitstekend steun. Lange ritten zijn geen enkel probleem.
De koffer heeft een inhoud van 286l. De achterbank laat zich in twee ongelijke delen neerklappen voor die zeldzame keren dat bovenstaand volume ontoereikend blijkt. Dan past er tot 768l in. En de laaddrempel zit amper 66cm van de grond. Lager vind je niet in z'n klasse.