Sportief, zo oogt de Veloster. De 4,22m lange, 1,79m brede en 1,40m hoge koets komt met z'n uitpuilende wielkasten en scherpe plooilijnen, oplopende gordellijn en aflopende daklijn bijzonder dynamisch voor de dag. De schuin opgestelde achterruit uit twee delen doet van ver aan de Honda CRX (of de actuele CR-Z) denken. En aan ambitie ook geen gebrek - kijk maar eens naar de kunstig ingewerkte uitlaat of de originele vormgeving van de luchthapper vooraan.
Waar de Veloster zich dan weer bescheiden opstelt, is bij z'n deuren. De vormgeving van de twee portieren aan de rechterzijde is gecombineerd met een verstopte deurklink en de raamomlijsting is identiek als aan de rechterzijde. Asymmetrisch zijn en daarvoor uitkomen zijn twee totaal verschillende zaken. De architectuur heeft alvast wel als voordeel dat de achterbank via de rechterzijde net zo toegankelijk is als bij een normale vijfdeurs. Aan de andere kant kan je ook wel op de achterbank geraken, maar je zal moeten klauteren, zoals bij een driedeurs.
De koffer is met een volume van 320l gemiddeld, maar omdat de achterklep tussen de twee druppelvormige lichtunits eindigt moet je je lading wel steeds over de dikke bips van de Veloster tillen. Leg de achterbank plat en de Veloster lust iets meer dan 1.000l.