De 2.0 HDi dieselmotor staat met een maximaal vermogen van 163pk en maximaal koppel van 340Nm bij 2000t/min garant voor een spurt van 0 tot 100km/u in 8,9 seconden. Dat is helemaal geen gekke tijd wanneer je weet dat de 308CC rijklaar 1.690kg moet wegen. Een schop onder de kont moet je echter niet verwachten: de 308CC is een "valse trage". De motor doet discreet zijn werk en levert prestaties als dat nodig is, zonder je steevast te verleiden om sneller te gaan. Peugeot geeft een gemengd verbruik van 5,7 liter per 100km op, maar doe daar maar gerust anderhalve liter bij.
Rechtuit kan het chassis de krachten makkelijk de baas, maar in de bochten wordt de voortrein toch al snel in verlegenheid gebracht. Als je er stevig de pees op zet gaat de 308CC ondersturend de buitenkant opzoeken, zonder dat je evenwel de controle verliest. Achter het stuur heb je nooit echt de drang om die grenzen op te zoeken. De rechtuitstabiliteit is behoorlijk, het bochtenwerk leunt aan bij de inborst van de wagen: strak genoeg, maar vooral gericht op comfort. De 308CC is prima gedempt en verteert zonder morren kasseistroken.