Als telg van de 308 reeks kunnen we niet verwachten dat de 308CC een volledig apart interieur wordt aangemeten, maar toch heeft Peugeot haar best gedaan om voor de CC nét dat ietsje meer te doen. Zeker in de Féline uitvoering, waarbij de zetels en deurpanelen zijn overtrokken met leder, is het aangenaam vertoeven en mag je alle hedendaags comfort, inclusief twee-zone klimaatsregeling verwachten. De afwerking is degelijk en er is veel aandacht besteed aan de aankleding en integratie van het plooidak. Bovendien worden wind- en andere geluiden verrassend goed buiten gehouden. De bestuurder wordt getrakteerd op een ordelijk en stijlvol dashboard, dat desgewenst in leder kan overtrokken worden (€ 1.085). Een streepje chroom hier en daar, pianolak achter de gecentraliseerde knoppenwinkel en grote witte wijzerplaten dragen bij aan een zeker premium gevoel.
Alle vier de zetels bieden voldoende steun, en de voorste exemplaren beschikken elk over een aangenaam warme luchtsjaal (AirWave inclusief windstop scherm, standaard op Féline, optie € 660 op andere versies) en zetelverwarming (standaard op Féline, optie met leder € 1.585). Achteraan kan je twee volwassenen kwijt, doch mag je niet verwachten dat deze er tijdens lange ritten comfortabel zullen zitten. Kinderen hebben het er echter prima naar hun zin, zelfs in kinderzitjes. Ze hebben dan ook geen last van de snel dalende daklijn. De voorste stoelen klappen overigens ook moeiteloos naar voor en rijden automatisch naar de voorste stand om het instappen naar achteren te vergemakkelijken. De instap voor bestuurder en passagier is goed, maar bij een geopend dak moet je toch uitkijken voor de ver doorlopende A-stijl.
Het inklapbaar navigatiescherm is netjes verankerd, maar een compleet ingewerkt exemplaar had stijlvoller geoogd. Ook van de vormgeving van de temperatuursindicatie en tripmeters waren we niet onder de indruk. De achtergrond verlichting daarvan is niet overal even krachtig en de cijfers, in een ander lettertype dan die van de boordcomputer, lijken wel van een goedkope wekkerradio geplukt. We hadden het aanvankelijk ook even moeilijk met de bediening van de snelheidsregelaar en geluidsinstallatie: deze zitten verstopt achter het stuur, waar je schakelpeddels zou verwachten. Om te weten welke knop voor wat dient, moet je achter het stuur gaan loeren - even instuderen dus, voor je vertrekt. Ook de pedalen staan verduiveld dicht tegen elkaar, en dat lijkt ons nergens voor nodig, want de voetruimte is meer dan ruim genoeg ontworpen. Tenslotte zijn ook nu weer de bekerhouders nergens te bespeuren, een teleurstelling in deze tijden van heen-en-weer koffie.
Het Peugeot Connect Nav Pack (€ 1.210) bundelt navigatie, Bluetooth en Connect SOS. Hoewel de navigatiesoftware prima werk levert, zijn de weergegeven kaarten qua vormgeving wat gedateerd. Het door ons niet geteste Connect Com 3D systeem zal wellicht beter scoren, maar daar moet je dan wel € 2.250 voor vijl hebben.