Deze 308CC is een facelift van het model dat we in 2009 al eerder aan de tand voelden. De afmetingen blijven ongewijzigd. De neus en lichtunits werden mild bijgewerkt, de vertikaal geplaatste LED-dagrijlichten misstaan de 308CC hoegenaamd niet. Het Pack Zichtbaarheid (€ 400) laat onder andere toe de lichten automatisch te ontsteken en voegt onder de buitenspiegels handige LED omgevingsverlichting toe.
CC's hebben nogal eens last van een prominent achterste, en dat is bij deze meid niet anders. Het plooidak moet je ergens kwijt natuurlijk. Oordeelkundig aangebrachte chroomstrips boven de deurlijn, laag ingeplante achterlichten en een sterk stijgende deurlijn die vooraan laag begint, proberen dit enigszins te verdoezelen. De op de Féline gemonteerde 17-duims Stromboli velgen lijken vooral achteraan veel kleiner dan ze zijn. De lijn van de 308CC is onder geen enkele hoek atletisch, doch wel elegant. Vooral met het dak open uiteraard.
Het plooidak opent volledig in amper 20 seconden, dichtklappen gaat even snel. Je mag niet sneller dan 12km/u rijden tijdens die beweging, maar in de praktijk is dat knap lastig en zet je de auto dan ook beter gewoon even aan de kant. Het dak opent overigens alleen als je het voorziene rolgordijntje in de koffer hebt uitgerold. Tenzij je niet van plan bent het dak te openen, moet je alle bagage daaronder kwijt. Uiteraard kan je hier met het dak open nog wel aan, maar grote stukken zoals bagagekoffers kunnen knap lastig zijn. Nu ja, je kan ook gewoon het dak weer openen natuurlijk ... De koffer slikt 465 liter in coupé opstelling en 266 liter als cabriolet. Opgelet wel met het openen van die koffer bij regenweer, want als je deze dan wat te enthousiast omhoog klapt, kan je wel eens water in je koffer krijgen. Het blijft altijd een beetje een compromis natuurlijk, zo'n CC.