In 1998 haalt Volkswagen na een ware onderhandelingsveldslag Bentley binnen, terwijl BMW Rolls Royce weet in te lijven. Met één groot verschil. BMW heeft de merknaam op de kop kunnen tikken - VW heeft ook de productportfolio. Het is een magere overwinning, want bij Bentley zijn op dat ogenblik eigenlijk geen motoren of platformen die je als modern kan bestempelen. VW brengt er in de herfst van 2002 verandering in, bij de voorstelling van de Continental GT. Een sportief georiënteerde auto die nogal wat techniek leent bij de VW Phaeton.
Een volumeconstructeur haalt het niet in z'n hoofd om een auto 8 jaar ongewijzigd in de catalogus te houden, maar er gelden nu eenmaal andere regels voor de "upper class". De eerste wijziging aan de Bentley Continental GT is pas in de herfst van 2010 voorgesteld en wordt nu pas aan klanten uitgeleverd. Het resultaat moet je bestempelen als een facelift, want aan de basis wordt niet geraakt. Motor en onderstel zijn identiek, maar het koetswerk is compleet nieuw. Ook al zie je dat niet. De prijs is de jongste tijd beetje bij beetje omhoog geklommen. Tegenwoordig heb je een Continental GT vanaf € 192.021.