Het lijnenspel dat onze landgenoot Dirk van Braeckel destijds over de Continental drapeerde was bij het vermogende cliënteel een schot in de roos. Het bracht Bentley in de 21ste eeuw zonder de rijke historie van het merk over boord te gooien. Een zaak waarin het merk toen het nog als een Siamese tweeling aan Rolls Royce kleefde, nooit in geslaagd was. En tegelijk is het succesvolle ontwerp een beetje een vloek, want hoe evolueer je dan?
Zo weinig mogelijk, blijkt. De Continental GT is met een lengte van 4,80m slechts een tikkeltje langer dan voorheen. Maar het verschil zit hem niet uitsluitend in de nieuw vormgegeven bumperschilden. Bentley heeft de ganse structuur onder handen genomen. Daarom is deze generatie ook 1,4cm hoger en 2,6cm breder. Verschil dat je met het blote oog nauwelijks opmerkt, dus je moet je richten op de nieuwe invulling van de lichtunits voor- en achteraan, de detailaanpassingen aan de grille en -hoofdzakelijk- de scherper geworden plooilijnen die over het koetswerk geschikt zijn. De meer hoekige vormgeving van de kofferklep is de grootste aanpassing. Eronder past overigens nog steeds 360l bagage.