De DS4 heeft officieel wel een wat hoger dak, maar met een totale hoogte van 1,52m is het duidelijk dat Citroën geen extremen gaat opzoeken. Hij ziet er daardoor niet uit als een SUV, wat precies de bedoeling was van de ontwerpers. Hij oogt met een lengte van 4,27m en breedte van 1,81m nog behoorlijk gedrongen. Dat is te danken aan z'n schuin aflopende achterpartij en de nadruk die Citroën legt op de wielkasten. De opvallende scherpe vouwlijnen trekken de blik immers naar de sierlijke heupen van het model. Die zijn bij onze testwagen gevuld met riante 18-duimers maar wie echt wil kan voor nog een maatje meer gaan. De achterportieren zijn deskundig gecamoufleerd door de handgreep weg te werken, maar de vorm van de deuren is daardoor erg puntig en daar moet je bij het instappen achteraan wel rekening mee houden.
Net als bij de DS3 wordt de smoel gedomineerd door verticaal opgestelde LED-verlichting. En natuurlijk smukt de DS4 zichzelf met flink veel chroom op. Citroën heeft al langer iets met panoramische voorruiten en die mocht op de DS4 dus niet ontbreken. Het levert inzittenden vooraan een verticale kijkhoek van 45° op. Je DS4 personaliseren kan met een keuze aan diverse sierelementen voor de buitenspiegels en portiergrepen.