Aan de binnenzijde zijn er evenmin verrassingen. Behalve misschien dat de A6 inmiddels toch tot een bijzonder ruime auto is uitgegroeid. Daarin kan je probleemloos vijf uit de kluiten gewassen volwassenen laten plaatsnemen. De ruimte op de achterbank is op enkele centimeters na vergelijkbaar met die van de vorige generatie A8. Top, al ondergingen ook de meest voor de hand liggende concurrenten die evolutie. De koffer is eveneens ruim - er past 530l in en natuurlijk kan de rugleuning plat gelegd worden. Een vlakke laadvloer hoort niet tot de mogelijkheden, een maximaal volume van 995l wel.
Wie bijbetaalt krijgt op de middentunnel een MMI besturingssysteem voor alle boordelektronica, GPS en audiofuncties. Een systeem dat zeer eenvoudig te bedienen is dankzij de knoppen voor alle belangrijke submenu's maar je als bestuurder wel verplicht om je blik behoorlijk lang van de weg af te wenden. Om die reden kan het ons toch niet bekoren. De rest van de ergonomie is wel compleet feilloos. Je voelt en ziet de expertise van Audi op dat vlak. Ook in de boordplank, waarin Audi weer afstapt van de dubbele druppelvormige tellers en weer twee grote ronde klokken en een gigantisch centraal display groepeert binnen eenzelfde mat chromen sierlijst. De afleesbaarheid is perfect en de uitstraling staat op hetzelfde niveau. Het scherm voor de navigatie verzinkt netjes in het dashboard maar omdat het geen schaduwkap heeft, is het gevoelig voor lichtinval die de leesbaarheid kan beperken.
De materiaalkeuze is uit de kunst en met schelpvormige sierlijsten die in de deurpanelen de brug vormen met de boordplank heb je zonder je in het extravagante te wagen toch het gevoel met wat speciaals onderweg te zijn. Helaas is ook hier een keerzijde aan de medaille. In de lijst met standaarduitrusting staat immers een stuurwiel en een versnellingspookknop in leder. En die informatie is niet juist - het gaat nog altijd over een oliederivaat. Als je leder belooft, moet je leder leveren. Punt. Het ziet en voelt goed maar het echte spul is nog steeds beter.
Als je je aan boord van de A6 niet goed voelt, heb je ongetwijfeld heel speciale eisen. Het stuurwiel en de zetel zijn beiden ruim in diepte en hoogte instelbaar. Audi biedt comfortzetels aan tegen een meerprijs, met een nog uitgebreidere instelbaarheid. Beschouw die evenwel niet als een verplichting - het standaardmeubilair biedt voldoende steun voor lange ritten. En het valt op dat ook het zitcomfort op de achterbank uitstekend is uitgewerkt.