De Audi A6 is natuurlijk wat ruimer geworden dan z'n voorganger. Hij houdt met z'n lengte van 4,91m, breedte van 1,87m en hoogte van 1,45m enerzijds de concurrentie - lees: BMW 5-Reeks en Mercedes E-Klasse - bij en schikt zich anderzijds netjes tussen de A4 en A8. Audi heeft voor het koetswerk weerom meer gebruik gemaakt van aluminium. Om, samen met onder meer ophangingscomponenten in dat metaal, een gunstiger gewichtsverdeling te bekomen. Onder meer de voorvleugels zijn uit aluminium vervaardigd. De koets weegt leeg 1.575kg, wat zeer redelijk is voor een auto in dit segment.
Stijlmatig is de A6 geen buitenbeentje. Audi's designafdeling is de jongste tijd bijna net zo lui als die van Porsche en als je géén A4 of A8 hebt ter referentie is het voor een leek zo goed als onmogelijk om ze uit elkaar te halen. Kenners kunnen de A6 spotten aan de iets scherper gelijnde achterlichten of goed studeren op de vorm van de koplampen, de nog steeds bumperoverschrijdende grille en de luchthappers vooraan. Een gebrek aan zin voor detail kan je de constructeur echter niet verwijten. Het geheel bijzonder goed verzorgd, het design is tot de puntjes uitgewerkt en de panelen sluiten met fijne gelijklopende naden op de te openen delen aan.