BMW werkt hard aan een conforme merkbeleving, maar we zijn in elk geval verheugd dat de middenconsole van de 6-Reeks een buitenbeentje blijft. Dat uit zich in het dashboard dat een beetje naar de bestuurder is gericht en vooral in de overgang tussen de boordplank en de middentunnel. In de bekleding maakt BMW in het algemeen intelligent gebruik van contrasterende aankleding waardoor het geheel nog avontuurlijker overkomt dan het in wezen is. En zoals je bij een auto uit dit segment mag verwachten, is de materiaalkeuze feilloos. Dat wil overigens niet zeggen dat er we helemaal nergens bedenkingen bij hebben. Zo is het grote scherm dat bovenop de middenconsole prijkt, natuurlijk een leuk hebbeding, maar je ziet gewoon dat de interieurdesigners moeite hadden om het op een deftige manier in te werken. En daardoor is de intelligente dubbele bult bovenop het dashboard (die nu veel te groot had moeten zijn) verdwenen. Het ziet er (een beetje) uit alsof het tegen het dashboard is gekleefd, en nu het niet beschut is tegen lichtinval, kan de afleesbaarheid - vooral met het dak open - behoorlijk tegenvallen. En als je het ons vraagt, is de eerste versie van BMWs iDrive - het bedieningssysteem met centrale draaiknop - nog altijd de beste. Om het wat makkelijker te maken zijn er inmiddels extra knoppen voor de submenu's verschenen, maar daarvoor moet je steeds naar je middenconsole kijken. De eerste generatie kon je bedienen zonder je blik van de weg af te wenden, als iemand je tenminste eens had uitgelegd hoe het moest.
Het plaatsaanbod is riant. Met die buitenafmetingen was eender welke andere conclusie eigenaardig geweest. En toch valt op dat met name passagiers op de achterbank niet echt profiteren van de toename in lengte. Je hebt er geen reden tot klagen, dat niet, maar vooral ter hoogte van de knieën was er meer mogelijk geweest. In de koffer zit het ook al niet. Die lust 300l met de kap open en 350l wanneer die toe is. Aardig, maar niet indrukwekkend.