Waar je bij het bekijken van de nieuwe 6 niet omheen kan, zijn de afmetingen. De vorige generatie was al een uit de kluiten gewassen auto en deze nieuwe editie is nog eens 7,4cm langer, 3,9cm breder en rust nu op een wielbasis van 2,85m. Dat betekent dat de koets inmiddels is gegroeid tot een totale lengte van 4,89m en een breedte van 1,89m. De hoogte bedraagt 1,36m en dat is verhouding tot de andere afmetingen nog bescheiden. De 6-Reeks oogt daardoor nog groter dan hij eigenlijk al is. En het zijn afmetingen die het leven er in de stad, om maar wat te zeggen, niet makkelijker op maken. Tenminste, niet in Europa. Maar BMW bouwt de 6 al lang niet meer om de Europese consument te plezieren. Het gaat om grotere markten als de VS en Azië en dat is alleen maar logisch. Daar meet de consument z'n status nog aan het aantal vierkante meters die z'n koets in beslag neemt.
De vormgeving is herkenbaar als een BMW van de jongste generatie, en hoewel de algemene proporties van de vorige 6 natuurlijk wel herkenbaar zijn, is er toch sprake van een stijlbreuk. Eigenlijk is alleen de vorm van het stoffen dak - dat uitloopt in vinnen - en de verticale positie van de achterruit terug te vinden. Die laatste doet met het dak open overigens ook dienst als windvanger en is elektrisch te bedienen. De typische Bangle-lijnen (de bolle vormen en de kofferklep die als een laag bovenop de kont lag) zijn ook hier verdwenen. Als cabrio is deze 6 in elk geval wel geslaagd. Het dak laat zich 19 seconden openen, sluit weer in 24 tellen en dat tot een snelheid van 40km/u.