Hyundai i40 1.7 CRDi Wagon Conclusie

Hyundai i40 1.7 CRDi Wagon
Bekijk 47 foto's
Door: BV 29-06-2011

Hyundai transformeerde zich het jongste decennium van een budgetspeler naar een volumeconstructeur. De prijs blijft een belangrijk aankoopcriterium, maar onder meer betrouwbaarheid wint aan belang. Hyundai biedt vijf jaar waarborg zonder kilometerbeperking op de i40. Dat model komt eerst als break op de markt en krijgt pas eind dit jaar gezelschap van de i40 berline. De prijsvork gaat van € 24.749 tot € 35.499, maar de goedkoopste versie met zelfontbrander - met 115pk en 260Nm - is er pas vanaf € 26.499. Leaserijders kunnen die rijden vanaf € 500 / maand op basis van 4 jaar en 100.000km.

Je kan het uiterlijk bezwaarlijk karakteristiek noemen, maar het oogt helemaal bij de tijd. Aan de binnenzijde doet de i40 duidelijk aan een Toyota denken, maar in combinatie met een degelijke materiaalkeuze en klassevolle accenten, hoeft ook dat geen probleem te zijn. En het plaatsaanbod is riant. Niet alleen ter hoogte van de koffer, die tussen 553l en 1.719l inhoud heeft, maar ook vooraan en op de achterbank.

De 1.7l diesel heeft een kluif aan de anderhalve ton zware koets, ondanks de uitstekende rijeigenschappen. Wie vlot vooruit wil komen, leidt de pook best regelmatig naar een ander tandwiel. Aan de stuurbekrachtiging en de demping is nog werk. De veiligheidsuitrusting is dan weer riant. Stabiliteitscontrole, actieve hoofdsteunen en zeven airbags (met inbegrip van een knie-airbag voor de bestuurder) zijn standaard. Wie opklimt in de uitrustingstabellen kan tot 9 plofkussens en een rijstrookassistent gaan.

Geef commentaar
comments by Disqus