In tegenstelling tot de vorige Aveo, wordt het nieuwe model op nagenoeg alle markten aangeboden. Met inbegrip van de Amerikaanse thuismarkt, waar hij Sonic heet. Dat betekent dat het design, zoals we tegenwoordig wel vaker horen, aan een uiteenlopende smaak voldoet. In dit geval wil dat evenwel niet zeggen dat er veel aan karakter wordt ingeboet. In tegendeel - omdat het model ook in de VS een gouden vlinderdasje krijgt opgespeld werd het zelfs merkbaar gewaagder dan voorheen. De Aveo had natuurlijk even veel sex-appeal als een stofvod, maar deze generatie probeert te verleiden. De vierdeursvariant valt in onze streken natuurlijk het minst goed op het netvlies. In dit segment kiezen West-Europeanen liefst een vijfdeurs. Die oogt met z'n bolle wielkasten, oplopende gordellijn en geïntegreerde spoiler zelfs sportief.
Chevrolet heeft goed om zich heen gekeken en behoorlijk wat stijlelementen geïntegreerd om voor een gebald uiterlijk te zorgen. Dat het logo laag op de neus geparkeerd wordt tussen twee grilles is uniek. Het wordt gecombineerd met koplampen met een donkere achtergrond, dito achterlichten en achterportieren met een gecamoufleerde deurgreep. Daardoor lijkt de Aveo met wat goede wil op een driedeurs.
Voortaan is de Aveo in de vijfdeursversie 3,92m lang, 1,68m breed en 1,50m hoog. Dat is zo maar eventjes 12cm langer en 5,5cm breder dan z'n voorganger. De vierdeurs is overigens nog eens 40cm langer en doorbreekt zonder meer de grenzen van z'n segment. Het verschil gaat helemaal naar de koffer. Die is 220l groot bij de vijfdeurs en lust 400l bij de sedan.