Sinds Daewoo in 2004 werd omgeturnd tot Chevrolet voor de Europese markt, verdubbelde het bedrijf z'n afzet in Europa naar een half miljoen stuks per jaar. Tegelijk introduceert het met de regelmaat van de klok nieuwe producten. De Aveo was het laatste relikwie uit het Daewoo-tijdperk en dat model wordt nu afgelost door een compleet nieuwe generatie, gebaseerd op een fonkelnieuw platform en voorzien van vier benzineversies. Eind dit jaar krijgen de 1.2 (70pk), 1.2 (86pk), 1.4 (100pk) en 1.6 (115pk) gezelschap van drie dieselversies. De prijs gaat van € 11.999 tot € 15.299, maar er is een lanceringsaanbod waarmee je als klant € 2.000 bespaart.
De Aveo combineert een assertieve vormgeving en flink toegenomen afmetingen (+12cm in de lengte, +5,5cm breedte) met een uitgebreide basisuitrusting. Daartoe horen ook stabiliteitscontrole en ABS, dus over de veiligheidsvoorzieningen kan je niet klagen.
Het interieur is ruim en staat z'n mannetje in het segment. Alleen het instrumentarium vinden we wat goedkoop ogen. Daartegen staat dan weer dat er voldoende interieurruimte is en dat de materiaalkeuze ten opzichte van z'n voorganger een zevenmijlssprong heeft gemaakt. De motoren zijn de zwakste schakel. Hoewel de Aveo naar hedendaagse normen behoorlijk slank is (max 1.150kg), slaagt geen enkele motor erin hem een levendig weggedrag te geven. Zelfs de topper met 115pk is nog wat aan de lome kant. En de instapper is ronduit traag. Een zesbak was zeker geen overbodige luxe geweest, maar in ruil voor een scherp prijskaartje kan je natuurlijk niet alles willen...