Over het interieur kunnen we kort zijn. Dat is dat van de Golf, met z'n plus en minpunten. In de eerste categorie vallen vooral z'n degelijke afwerking, de materiaalkeuze en de heldere ergonomie. En je voelt je er meteen thuis. Anderzijds is er het verschil tussen "gepercipieerde kwaliteit" (een term die VW zelf gebruikt wanneer ze het over het interieur hebben) en de echte duurzaamheid (zonder dat die daarom in vraag wordt gesteld). En dan is er nog het feit dat je de Golf natuurlijk niet omwille van z'n frivole karakter op je shoppinglijst moet zetten. Zelfs in z'n dakloze vorm blijft het een zakelijke aangelegenheid.
Achter de overigens uitstekend steunende voorzetels is er voortaan met wat goede wil ruimte voor twee volwassenen. We twijfelen er wel aan dat die zich daar heel lang gelukkig zullen voelen, dus laat het ons erop houden dat de achterste zitjes in dat geval geschikt zijn voor middellange ritten. Kinderen zouden er dan weer wel voldoende plaats moeten hebben. De toegang tot de achterbank is overigens eenvoudiger dan bij vorige generaties omdat VW eindelijk eens besloten heeft de vaste rolbeugel achterwege te laten. Hij voldoet nu ook zonder die lijnverpestende voorziening aan de (herziene) Amerikaanse veiligheidsnormen.
Deze Golf Cabrio bewijst dat er weinig rationele voordelen zijn aan het gebruik van een metalen kap. Die constructie is duur, ingewikkeld, weegt veel te veel en neemt heel wat plaats in beslag. En omdat deze stoffen kap (zoals de meeste tegenwoordig) bestaat uit drie lagen is de akoestische en thermische isolatie bijna vergelijkbaar met die van een vast dak.