Eén van de belangrijkste argumenten om een DS4 aan te schaffen is de doorgedreven mogelijkheden tot personaliseren van de aankleding, wat nog meer geldt voor het interieur dan voor de buitenkant. Citroën heeft het zelfs over haute couture voor het interieur en biedt de DS4 aan in drie uitvoeringen: Chic, So Chic en Sport Chic. Vooral de hoogste uitvoering trekt de aandacht met een exclusief ogend volledig lederen interieuraankleding, wat maakt dat de lagere niveaus er in één klap wat armtierig gaan uitzien, lees niet echt de DS-filosofie zichtbaar maken. Dat is vooral het gevolg van het kunststof dashboard, wat weinig verschilt van een Citroën uit het traditionele gamma. In totaal staan vijf ledercombinaties op de keuzelijst, waaronder ook tweekleurige uitvoeringen. De meest exclusieve uitvoering voorziet in volnerfleder op het dashboard, de deurpanelen en de voorzetels. Voor de zetels wordt het leder geheel ambachtelijk in een armbandmotief gestikt, wat heel bijzonder oogt, zonder afbreuk te doen aan het zitcomfort. Het zitmeubilair voorin is van het sporttype en oogt veelbelovend. Dat klopt ook helemaal voor wat de zijdelingse steun betreft, maar de zit is ons te kort. Het was ondanks alle elektrische instellingen niet echt gemakkelijk om een voldoening schenkende zithouding te vinden. We missen vooral dijbeensteun. Masserende voorzetels met elektrisch verstelbare lendensteun behoren ook tot de comfortuitrusting die de DS4 zijn voorste inzittenden kan aanbieden. De relatief hoge zitpositie refereert aan een compacte SUV, maar is minder passend bij de sportieve ambities van de DS4 met THP 200 motorisatie. Het rijkelijk met bedieningselementen bezaaide stuur is in hoogte en diepte regelbaar.
De focus op personaliseren van de auto spreekt ook uit de keuze uit 4 polifonische klankengamma's (Classic, Crystal symphony, Jungle fantasy, Urban rythmik) voor de waarschuwings- en herinneringssignalen, 3 intensiteitsniveaus voor de airconditioning (zacht, middelmatig, intens) en een kleurenpalet variërend van wit tot blauw voor de kleur van de instrumentenbordverlichting. De instrumentencluster blijkt echter overdag nogal last te hebben van hinderlijke spiegelingen, wat de afleesbaarheid bemoeilijkt. Citroën heeft de zonnekleppen aangepast in functie tot de panoramische voorruit: ze glijden hier in zijdelingse rails i.p.v. te pivoteren rond het gebruikelijke scharnierpunt. Bij onze testwagen liet de vergrendeling in een willekeurige stand te wensen over - veelal viel de zonneklep gewoon helemaal naar beneden, al was dat niet de bedoeling.
De DS4 is zeer tegemoetkomen met opbergmogelijkheden in het interieur: een groot en verlicht handschoenkastje, deurvakken waarin flessen tot 1,5 l passen, een lade onder de passagierszetel vooraan. Daarnaast voorziet de DS4 in tal van aansluitmogelijkheden als een 3,5 mm Jack-aansluiting, een USB-poort en het onmisbare 12 V-stopcontact. Zelfs een 230 V-stopcontact is van de partij op het hoogste uitrustingsniveau, erg handig voor de notebook. Het infotainmentsysteem luister in de DS4 naar de benaming eMyWay en biedt een harde schijf met 30 GB opslagcapaciteit, 2D en 3D beeldweergave, aanduiding van de maximaal toegelaten snelheid op de gekozen route, compatibiliteit met Apple iPod en Bluetooth audio streaming.