Onder alle mogelijke hoeken regelbare zetels vooraan karakteriseren het comfort in het interieur. Het stuurwiel is ook alweer in diepte en hoogte verstelbaar. Opvallend is de volledigheid van het instrumentarium waarbij het weglaten van vaak onduidelijke knoppen opvalt. De interieurmaterialen zijn van een kenmerkende zachtheid. Ze moeten met veel zorg zijn bepaald voor de 508. Komt daar bovenop dat de afwerking weinig kritiek kan losweken. Rondkijkend in deze ruime cocoon komt alles als knus en aangenaam over. Klachten over ruimte, zoals die wel eens de kop opstaken bij de 407 en de 607, zijn er niet meer. Comfortopties zijn o.a. een massagefunctie via de lendensteunen van de bestuurderszetel, regelbaar zitkussen op de voorzetels en snelheidsregelaar- begrenzer met vijf instelbare snelheden per functie.
De airco, regelbaar van bestuurders en passagierskant, de in een verzorgd dashboard gelegen instrumenten ademen efficiëntie en rust uit. Er kan handenvrij worden ingestapt en starten doet men dan via een drukknop en met de versnellingsbak in "neutraal". Sommige van de 508's hebben een automatische versnellingsbak die men ook in handgeschakelde stand kan zetten. Via "peddels" aan het stuur kan dan worden geschakeld als in de Formule 1. Het geeft een kick maar iedereen moet wel bedenken dat dan niet zuiniger wordt gereden dan met de automaat... Achteraan is het ook feest voor de inzittenden. De wielbasis van de 508
is met 9,2cm toegenomen t.o.v. de vroegere 407 en dat maakt dat de achterpassagiers niet met hun knieën in de rugzitting van de voorste zitten. In de duurdere versies hebben de achterpassagiers links en rechts gescheiden klimaatbeheersing.