Het belangrijkste verschilpunt met de GranTurismo S is het lagere gewicht. Maserati wist de Stradale liefst 110kg af te slanken. Uiterlijk is hij herkenbaar aan een meer uitgesproken en agressiever ogende frontspoiler met splitter en bijkomende luchtinlaten op de motorkap. De optische aanpassingen gaan verder met nieuwe zijschorten, een nieuw getekende geïntegreerde bumper/spoiler achteraan en aanvullende spoilerlip. Gelukkig doet deze race-outfit geen afbreuk aan de algemene esthetiek van de sportwagen en blijft het beeld zeer aanvaardbaar. Hij is ook lager gelegd: -10 mm vooraan en -12 mm achteraan. De invloeden op de aerodynamische kwaliteiten van de sportwagen zijn behoorlijk: 25% meer downforce vooraan en +50% neerwaartse druk achteraan bij een snelheid van 200 km/u. De gewichtsverdeling voor/achter bedraagt 48:52. Voorin zit een rolstang die nu 25 mm dik is. De veren werden 8% stijver.
Wie toch meer in het oog wil springen kan de speciale bestickering bestellen met de drietand die schuin over het dak wordt aangebracht in een meer of minder contrasterende kleur. Nog meer personalisering wordt aangeboden onder de vorm van enkele ‘carbon-kits', die we best geslaagd vinden staan op de MC Stradale.
De GranTurismo MC Stradale wordt afgeleverd op machtige 20" lichtmetalen velgen, die ondanks hun forse afmetingen toch 5 kg gewichtsbesparing opleveren. Vooraan zijn ze geschoeid met Pirelli PZero Corsa 255/35 ZR20 banden; achteraan is dat maat 295/35 ZR20. Maserati monteert standaard Brembo keramische schijven, zowel voor- als achteraan geventileerd. De keuze voor keramische schijven levert een gewichtsbesparing van 18 kg op tegenover de traditionele stoppers. Nog belangrijker is dat de remafstand voor een 100 - 0 stop met 33 m of 6% verkort tegenover de GranTurismo S.