Aan de binnenzijde is er geen duidelijke breuk met het verleden merkbaar. De vormgeving bouwt voort op die van de jongste producten en hier is de link met de vorige ‘Fünfer" sneller gelegd. Voortaan is de middentunnel 7° naar de bestuurder gericht en de sierlijsten wisselen hun houtmotief naar keuze af met aluminiumkleurige stijlelementen - aan geen van de basiskenmerken werd geraakt. De 5 mag ook nu weer prat gaan op een onberispelijke afwerking (met nog maar eens opgewaardeerde materialen), een uitstekend afleesbaar instrumentarium (dat we al kennen uit de 5 GT) en zitmeubilair waar je na honderden kilometers net zo fris weer uitkomt als je instapte. Vooraan valt dat je beter met de ellenbogen kan werken dan voorheen en dankzij de riante wielbasis gaat de beenruimte achteraan flink in de plus. Hier kan je probleemloos drie volwassenen laten plaatsnemen. De actuele Vijf is haast net zo ruim als de vorige Zeven...
De opmars van de technologie is niet te stuiten. Dat zie je niet alleen aan het gigantische scherm (10,2", horend bij het optionele navigatiesysteem in plaats van het immer gemonteerde 7"-scherm) bovenaan de middentunnel, maar ook aan de nieuwe -standaard- iDrive bijvoorbeeld. Die heeft inmiddels toetsen voor elk van de verschillende hoofdmenus (Radio, Navigatie...) maar omdat die je verplichten naar de middenconsole te kijken verkiezen wij (als uitzondering, daar zijn we ons van bewust) nog steeds de eerste variant.
In de koffer van de break past steeds 560l. Dat zijn er 40 meer dan bij de berline. Onder de koffervloer vind je bovendien nog een handig verborgen opbergvak waarin je zaken als een laptop kwijt kan. Open je de koffer, dan schuift het rolgordijn automatische omhoog. Doe je de klep (nog steeds met apart te openen achterruit) dicht, dan geschiedt het omgekeerde. Handig. En het is niet alles - met hendels aan weerszijden van de koffer kan je zonder inspanning de achterbank plat gooien. Goed voor maximaal 1.670l laadvolume. Het rolgordijn uit de weg ruimen is wel een hele klus - dat is buitensporig zwaar.