Toyota lanceerde de Yaris Verso in 1999, op een moment dat het segment van de mini-monovolume nog piepjong was en het segment in ons land jaarlijks hooguit 17.000 voertuigen vertegenwoordigde. Inmiddels is datzelfde marktdeel goed voor meer dan 47.000 stuks op jaarbasis. Niet verwonderlijk dus, dat Toyota nog maar eens een kleine monovolume op de markt brengt. Het verkocht er van de vorige generatie ook 150.000 hoewel - dat geeft Toyota toe - hij eruit zag als ééncellig organisme. Wie hem kocht was meestal razend tevreden. Niet het uiterlijk, maar een lage gebruikskost, grote binnenruimte en hoog gebruiksgemak gaven de doorslag. Op diezelfde waarden wil Toyota nu spelen met de Verso S. Die was op het Autosalon van Brussel te zien en zo'n 600 Belgen hebben er nu al een bestelbon voor getekend (hoewel je nooit een auto mag kopen zonder testrit). 40% daarvan koos voor de 90pk en 205Nm sterke diesel, 60% opteerde voor de 1,33 benzine met 100pk.
De vanaf-prijs van de diesel bedraagt € 17.205, terwijl de benzine er al is vanaf € 14.990. De basisuitrusting omvat onder meer elektrisch bediende ramen, een in de hoogte verstelbaar stuur, radio/cd-speler met Audio-ingang en een uitgebreide veiligheidsuitrusting. In België kiest 90% van de klanten voor een hoger uitrustingsniveau dat onder meer airco, een aanraakgevoelig kleurenscherm, een diepteverstelling voor het stuurwiel en diens meer omvat. Je kan de Verso S overigens ook kopen als Subaru Trezia. Die is nagenoeg identiek, maar je zal er minder van zien.