Evenwichtig wiegend over de Belgische putten en bulten assimileren de Mc Phersonveerpoten, de spiraalveren en de stabilisatorstangen zowat alle oneffenheden. Op de slechtste Belgische wegen durft zo'n schroefveer wel eens een venijnige dreun naar je bekken doorgeven. Meteen het enige puntje van overweging.
Wie die ix35 met zijn beurs aankan, schaft zich een macho aan zonder de krachtpatser te zijn van de 136 pk en de 184 pk versies. Deze hebben net als onze testwagen 1,7 CDRi vier kleppen per cilinder. Op de sterkste versie raden we aan de automatische zesversnellingsbak te kiezen omdat die in het drukke verkeer heel "handenarbeid" voorkomt. Als verbruiksrichtlijn kwamen we de hele mixrit, stad en autobaan zonder moeite door met 7,5 l/100 km. Fiscaal is de 1.7 CDRi 16v 9PK waard, de constructeur geeft 5,5 l/100 km op als verbruik in gemengd verkeer met 143 g/km aan CO2. Hyundai geeft op de ix35 vijf jaar onvoorwaardelijke garantie.