Met een lengte van 4,65m, een breedte van 1,83m en 1,63m hoogte, nestelt de Orlando zich aan de bovenzijde van het segment. Hoewel de ontwerpers eigenlijk kozen voor een efficiënte hoekige vormgeving met een gunstige verhouding tussen binnen- en buitenafmetingen, wisten ze het wel te camoufleren achter een assertief uiterlijk. Een beetje zoals een goedzak met tatoo's in een leren jack.
De Orlando verschuilt zich achter z'n grote, dubbele grille en ostentatief uitgewerkt lijnenspel met uitpuilende wielbogen, hoog opgetrokken schouders en lichtunits met een riant glasoppervlak. Zwart plastic op de dorpels en om de wielen zorgt voor een stoere look, op de topversies nog eens extra onderlijnd met aluminium beschermplaten. De prijs die je moet betalen voor die pose zit in de zichtbaarheid. Terwijl je driekwartzicht vooraan nog wordt gehinderd door de belachelijk grote buitenspiegels waar de EU zo weg van is (omdat het het verbruik verhoogt?), moet je achteraan om de omvangrijke C-stijl en de relatief smalle achterruit zien te puren. Parkeersensoren zijn dan wel handig.