De jongste tijd heeft Hyundai zich op veiligheidsvlak geprofileerd door standaard stabiliteitscontrole aan te bieden in segmenten waarin dit nog geen evidentie is. En de ix20 is geen uitzondering. Ook deze compacte SUV is standaard van een uitschakelbaar systeem voorzien. Dat komt bovenop het antiblokkeer en tractiecontrolesysteem.
De collectie airbags omvat steeds zes exemplaren. Frontale en laterale airbags en gordijnairbags die over de ganse lengte van de auto verhinderen dat het hoofd in aanraking komt met de binnenbekleding. Voorts zijn er vijfpuntsgordels en hoofdsteunen op alle zitplaatsen. Achteraan rust de middelste gordel wel in het dak - een omslachtig systeem dat we liever kwijt dan rijk zijn. Voeg er nog verklikkerlichtjes voor gordeldracht op alle zitplaatsen en ISOFIX bevestigingspunten voor kinderzitjes aan toe en je kan ervan uitgaan dat de ix20 alles heeft om de maximumscore van vijf sterren te halen in de EuroNCAP crashtests. Als dat gebeurt, is het de eerste kleine monovolume die dat presteert.