De ix20 heeft een voetafdruk die 4,1m lang en 1,76m breed is. De voor- en achteras zitten daarbij 2,61m uit elkaar, uitzonderlijk ver voor het segment, wat het Europese designcentrum van Hyundai heeft geholpen om er bovenop een dynamischer koets te pennen. Daar waar de Matrix nog de allure had van een visbokaal en de elegantie van een winkelkarretje, weet de ix20 te charmeren. Het front wordt gedomineerd door een ruim bemeten zeshoekige bumperuitsnijding die twee grilles omvat. Aan weerszijden worden die geflankeerd door druppelvormige lichtblokken. Op de flanken worden de naar de hoeken verbannen wielen geaccentueerd door zelfverzekerde wielbogen en vinden we de oplopende gordellijn die de Matrix nog moest ontberen. Achteraan wordt de 1,6m hoge koets afgerond met een geïntegreerde spoiler en domineren de ruim bemeten lichtblokken.
Afhankelijk van de versie monteert Hyundai grilles met conventionele lamellen of een meer trendy asymmetrisch motief dat we kunnen smaken en aan de binnenzijde terugkomt in de afdekking van de luidsprekers. Hyundai zegt een hekel te hebben aan de voor dit type auto zo efficiënte kubusvorm, slaagt er natuurlijk niet in die weg te gommen (het is nu eenmaal een kenmerk van dit wagentype), maar camoufleert het opzet afdoende met een schuine voorruit en motorkap en extra plooilijnen die de aandacht afleiden. De bouwkwaliteit hoeft daarentegen niet gecamoufleerd te worden - de ix20 zit uitstekend in elkaar, met de fijne en gelijklopende koetswerknaden die de jongste 10 jaar in elk segment een evidentie zijn geworden.