Citroën heeft een nieuwe C4. Die beleeft z'n werelddebuut tijdens dezelfde week dat we het model voor het eerst aan de tand voelen. De Fransen maken dus behoorlijk haast met de introductie van de nieuweling, en dat heeft alles te maken met de appreciatie voor de editie die uitbolt. Even in het dealernet de oren te luisteren leggen en we weten dat die aan de straatstenen niet meer te slijten zijn. De bolle vijfdeurs kan dan nog op meer sympathie rekenen dan de driedeurs. Om die reden komt er ook geen coupé meer.
Omdat Citroën inmiddels het DS-label herleidde van een ronduit legendarische voorvader tot een marketing-gedreven opsmukoperatie, komt pal naast de C4 ook nog een DS4 in de catalogus. En als je naar de DS3 kijkt, dan hebben ze gelijk. Het eerste half jaar werden er ruim 36.000 orders voor het product binnengehaald en daar zijn ze terecht mee in hun nopjes. Wat werkt, moet je houden. Daarom komt er een DS4 die wat spannender is dan de vorige C4. En om er ruimte voor te maken wordt de tweede C4 wat meer ‘behouden'.
Dit is waar we u normaliter op de hoogte stellen van de prijzen, maar die zijn er nog niet. Citroën heeft ons die voor eind oktober beloofd en we houden u daarvan vanzelfsprekend op de hoogte in de nieuwsrubriek. De lancering van de nieuwe C4 gebeurt in ons land op 20 november. Omdat de prijs natuurlijk een doorslaggevende factor is bij de beoordeling, zijn de scores onder voorbehoud. We gaan ervan uit dat de prijs niet gevoelig verschilt van de uittredende generatie. Citroën mikt de DS4 er immers nog boven.