Als je de gigantische portieren openzwaait, is het eerste wat opvalt, de afwezigheid van achterste zitplaatsen. Die sneuvelen in de coupé om wat extra kilo's te besparen. Niet dat je daarom op een kaal compartiment moet kijken. Het geheel is aangekleed met edel Alcantara. Tussen beide flanken klemt Bentley bovendien een verstevigingsbalk in carbon. Ziet er fenomenaal uit en de koetswerkstijfheid gaat erop vooruit.
Carbon wordt ook rijkelijk gebruikt voor de aankleding van de middentunnel en de achterkant van de kuipjes. En we hebben het nog niet eerder zo mooi afgewerkt gezien. Het ziet er adembenemend uit. Leder blijft tot een minimum beperkt, al is dat relatief. Het rijkelijk gebruikte Alcantara is op de zetels gestikt in een ruitmotief. Het instrumentarium en de middenconsole overtuigen wel door hun doordachte ergonomie en perfecte afleesbaarheid, maar de leeftijd begint stilaan door te schijnen. Onder meer de software van de boordcomputer en audio-installatie kan een update gbruiken. Wedden dat de nakende facelift al die rimpels weer glad trekt?
De rijhouding is perfect en de uitvoerig regelbare kuipzetels sluiten nauw aan zonder aan het comfort te tornen. Het blijft per slot van rekening een Bentley.