De tijd dat het schietgebedje bij auto's in dit segment de meest allesomvattende veiligheidsvoorziening was, ligt gelukkig al enkele decennia achter ons. Tegenwoordig wordt je enthousiasme ten gepaste tijde getemperd door tractie- en stabiliteitscontrole, berekent de processor de remkracht per wiel om bij vertraging de stabiliteit te vrijwaren en weerhoudt ABS het rubber van zelfmoordpogingen. Natuurlijk is een supercar ook een beetje "gek" en daarom is het aangewezen tractie- en stabiliteitscontrole uit te kunnen schakelen. Mercedes biedt wel tolerantere instellingen aan, maar zoals tegenwoordig eerder regel dan uitzondering is, kan het systeem niet helemaal uit.
Het aluminium onderstel waarrond de SLS is opgebouwd, beschikt vanzelfsprekend over kreukelzones. Er is even geen enkele crashtestorganisatie ter wereld die die aan een test zal onderwerpen. Maar je hebt ook nog de beschikking over 5 airbags (een knie-airbag voor de bestuurder is verantwoordelijk voor de oneven uitkomst) en driepuntsgordels.