Bij de introductie van de V8 benzinemotor, in de tweede helft van vorig jaar, hoorde al een grondig gereviseerde boordplank. Die is grotendeels bekleed met leder, heeft meer overtuigende houtlijsten (altijd al een zwak punt van de Range) en een middenconsole die grondig was gereviseerd, met nieuwe ronde bedieningselementen voor de airco en de zetelverwarming en -ventilatie, geflankeerd door duidelijke en traditioneel grote (zodat je ze ook met handschoenen probleemloos kan bedienen) knoppen. Glashelder. Voor de bestuurder zit voortaan één groot LCD-scherm waarop het instrumentarium wordt gesimuleerd. Bovenaan de middenconsole groepeert LR nagenoeg alle functies (Navigatie, Audio - overigens een 1.200Watt sterk Harman Kardon-systeem, boordcomputer en off-road-informatie) in één aanraakgevoelig LCD-scherm waarmee het ergonomische valkuilen ontstaan door een wildgroei aan knopjes deskundig vermijdt. De meest cruciale informatie ziet de bestuurder herhaald in het display voor z'n neus, spijtig genoeg met uitzondering van de instructies van het navigatiesysteem. Nieuw is de draaiknop voor de bediening van de automaat op de middenconsole. Die is bij groepsgenoot Jaguar gejat en bestaat uit een handige draaiknop die verzinkt wanneer hij niet gebruikt wordt. Om verwarring met de bediening van het uitgebreide off-road-systeem "Terrain Response" te vermijden is de draaischakelaar daarvan vervangen door drukknoppen die merkbaar minder handig zijn. Bij de benzine blijft alles bij het oude; met een hendel voor de automaat en een draaiknop voor Terrain Response.
Zoals gezegd, voortaan wordt je nog rijkelijker door leder en Alcantara omgeven. Kijk maar naar de hemelbekleding. En vanzelfsprekend zit je prinsheerlijk in automeubilair waarbij het woord "fauteuil" niet vloekt. De hoge zithouding garandeert een goed verkeersoverzicht, bovendien schikt Land Rover z'n inzittenden om een dikke middentunnel en dus relatief dicht bij het portier dat daardoor een bruikbare armsteun heeft. Omdat je de voorvleugels kan zien, laten de afmetingen zich goed inschatten en laat de mastodont zich met relatief groot gemak in de kleinste hoekjes mikken. Achteraan gaat het comfort verder, niet alleen met twee extra aircozones of een indrukwekkend optioneel infotainmentsysteem met in de hoofdsteunen ingewerkte schermen. Indien gewenst laten ook de achterzetels zich elektrisch verstellen. Dat nieuwe comfortitem maakt duidelijk dat de Range zich denkt te kunnen meten aan de betere limousines en is een primeur voor een terreinwagen.
Het zitmeubilair is overigens nog steeds neerklapbaar. Gelukkig verzaakt LR ook de praktische aspecten niet. De nog steeds tweedelige kofferklep biedt toegang tot een laadruimte die minimaal 994l en maximaal 2.100l groot is.