De structuur van de Juke is dezelfde als bij de andere B-segment-autos van de Renault-Nissan-alliantie. Blijven we binnen het merk, dan kunnen we stellen dat die gebruikt wordt voor de Note en de Cube. Die laatste haalt alvast vier sterren binnen op de EuroNCAP crashtest, dus structureel zit alles snor. Nissan ook niet veel aan het toeval over; gordelspanners, de nodige biepjes die je herinneren aan je verplichting om je vast te gespen, 6 airbags en een uigebreide rekendoos met ABS, remkrachtverdeler en stabiliteitscontrole zijn allemaal standaard. De ESP is overigens helemaal uitschakelbaar. Hoera.
De topversie kan ook nog uitpakken met vierwielaandrijving. Dat zulks de actieve veiligheid verhoogt, hoeven we niet meer toe te lichten. Nissan pakt overigens op de achteras uit met een actief, elektronisch gestuurd differentieel dat de kracht in de bochten naar het buitenste achterwiel kan sturen. Snedige stuurreacties gegarandeerd.