Als de deur achter je dichtvalt, kijk je op een degelijke Audi-cockpit. Het stuur met drie spaken en een sobere maar overzichtelijke tellerpartij verraden dat je in een Audi zit. Afhankelijk van het afwerkniveau (Attraction of Ambition) voorziet de constructeur een startknop en kan je de sleutel in je jaszak laten zitten. Op de boordplank springen ook de ruimbemeten ronde verluchtingsroosters in het oog. Ze hebben een gekleurde vatting wat voor een fleurig accent zorgt. Ook hier heeft de A1-klant zijn kleurinspiratie de vrije loop laten. Nog meer personaliseringsmogelijkheden vind je in de accessoirelijst waar je tal van fraaie infotainment-mogelijkheden krijgt. Audi voorziet zelfs de MMI zoals in de A8, al is de premium audio hier niet van Bang & Olufsen maar van wel van Bose, things could be worse...
Zowel bestuurder als passagier hebben voldoende ruimte. Enkel de centrale console is vrij breed uitgevallen waar de knie in de voetentunnel overgaat. Je stoot vaak met je beenscharnier tegen de zijkant van die middenconsole. Een fenomeen dat we ook in de TT ervoeren maar daar werd dit raakvlak aangenaam gepolsterd met een stootkussen en dat vinden we niet in de A1.
De afwerking van het instrumentenpaneel is naadloos. De gebruikte kunststof voor de boordplank oogt mat en voelt aangenaam mals aan. De zithouding is vrij laag, enkel de stuurkolom kan niet even laag waardoor het stuur steeds vrij schuin blijft, wat minder "sportief" aanvoelt. De vering is dat wel. Audi koos duidelijk voor een erg hard afgestelde ophanging en dat laat zich op een gehavend wegdek flink voelen. Tijdens onze testrit rond Berlijn kregen we vooral biljartvlak asfalt voorgeschoteld dus een nadere kennismaking op Afrikaans aanvoelende Belgische wegen moet uitsluitsel geven. Tot slot verdient Audi een pluim qua geluidsisolatie want voor een compact wagentje staat de werkingsstilte op eenzame hoogte. Het stop/start-systeem drukt ook de decibelproductie in stadsverkeer. Het doven en opstarten van de motor gebeurt bovendien erg discreet. Vooral de benzineversies weten hier te overtuigen.
Hoewel Audi een achterbank voorziet, is de zitruimte krap. Vooral de hoofdruimte is beperkt omwille van de schuin aflopende daklijn. Wanneer je met de rug tegen de leuning zit, raakt je hoofd niet eens de kopsteun omdat de dakrand in de weg zit. De kofferruimte blijft beperkt tot 270 liter maar kan worden verruimd door de rug van de achterbank neer te klappen.