Renault Megane CC Interieur

Renault Megane CC
Bekijk 77 foto's
Door: BV 29-05-2010

Binnenin neemt Renault de lay-out van de coupé over. Wat opvalt, is de opgeruimde look die de Franse constructeur wist te realiseren. Zo kijk je niet alleen op een sobere tellerpartij, ook de bediening van de audio, de navigatie en de klimaatregeling werd in afzonderlijke clusters gevat. Het geheel laat zich zeer intuïtief bedienen en getuigt van een afwerking die naar Duitse normen neigt. Bestuurder en passagier hebben voorin een zee aan ruimte. De gemonteerde stoelen met de dik gepolsterde inzetstukken bieden een zeer goede steun, ook lateraal. Alleen moet je na het instappen nogal ver naar achter reiken om de gordel te pakken te krijgen, je zit niet per slot van rekening niet in "Duitse premium" waar dit elektrisch naar je toe wordt geschoven...

Deze CoupéCabrio is ook en vooral een vierzitter en dat kan hij ook waarmaken. De zitjes achterin zijn volwaardig te noemen, al is de cabriopret achterin een stuk minder door de rijwind. En met een gesloten dak is de hoofdruimte achterin relatief beperkt. Qua kofferruimte is deze Coupécabrio een van de grootsten uit zijn klasse. Met open dak raak je er 417 liter in kwijt. Met open dak, blijft daarvan een stevige 211 liter vrij. Je moet de bagage wel een rolnetje afdekken voor het dak kan openen. Bij open rijden heb je een windgeleiding omdat je vrij ver onder de voorruit zit. Verder voorziet men achteraan een geïntegreerd anti-turbulentieruitje. Tot pakweg 110 km/u kan je best zonder extra winddeflector boven de achterbank.

Renault levert de wagen in drie afwerkingniveau's. De ‘basistrim' is Dynamique; Daar heb je al recht op een automatische airco, alu 16-duims velgen, automatische lichten en dito ruitenwissers. Ook de snelheidsregelaar en een radio-CD met Bluetooth zit er op. Vanaf de Privilège krijg je de handenvrije startkaart, grotere velgen, premium audio en parkeerhulp achteraan. De GT wordt aan de krachtigste motoren gereserveerd. In de kopsteunen van de stoelen lees je het GT-logo. Ook het onderstel (harder) en de bumpers zijn specifiek voor de GT.

Geef commentaar
comments by Disqus