Deze Mégane Coupé Cabrio is allerminst een kleintje. De jongste versie wordt 13 cm langer en bijna 9 cm daarvan zit tussen de voor- en de achteras.Dat komt het interieur en het rijcomfort ten goede. De overhangen blijven aanvaardbaar. De snuit en de lichtunits neemt hij van de bestaande Mégane Coupé over. De lange kofferbak is inherent aan het concept met het tweeledige wegklapdak.
De dakconstructie bestaat uit twee panelen. Het bovenste stuk dat aansluit boven de voorruit is transparant, wat het interieur ook aangenaam oplicht bij minder gunstig cabrioweer. Een geïntegreerd kantel- of schuifdakje is niet voorzien, ook niet optioneel. Het volledige dak werd door Karmann ontwikkeld en het wordt er ook gebouwd. De afgewerkte daken worden naar de site van Douai gebracht om daar in de Mégane te worden ingebouwd. In diezelfde site assembleert Renault ook de Scénic en de Grand Scénic. Het dak openen, gaat uiteraard helemaal elektrisch en duurt amper 21 seconden. De wagen moet wel stil staan, om het mechanisme te activeren. De A-stijlen en de ganse omlijsting van de voorruit is in geborsteld aluminium. Ook de inserts rond de mistlampen zijn zilver.