Met deze nieuwe generatie kan Renault weerwerk bieden tegen concurrenten die op dit ogenblik een stuk ouder zijn, een euvel dat zijn voorganger de afgelopen jaren flink parten speelde. De nieuweling bouwt verder op de troeven van de eerste generatie Mégane CC, zijnde comfort en cabriopret voor vier. Qua design zorgt Parijs voor een correct compromis want het grote wegklapdak beperkt de mogelijkheden qua vormgeving. Het onderstel is relatief dynamisch maar door de lat qua veiligheidsuitrusting erg hoog te leggen, wordt deze coupécabrio een zware jongen.
De meest interessante motorisaties zijn de 1.4 TCe en de 2.0 Dci 130 pk. Renault voorziet drie diesels en zet daarmee haar cabrio-dieseltraditie onverminderd verder. Niet onlogisch want een coupécabrio is een alle seizoenen-auto die voor velen als dagelijks vervoermiddel wordt ingezet. Met de ruime koffer en het behoorlijk plaatsaanbod achterin kan je hem niet langer als compromiswagen zien. De 1.4 TCe kost minimum 25.050 €, de tweeliter diesel met 130 is vanaf 27.900 € de uwe. Deze CC staat eind juni in alle showrooms.