Het interieur van de Peugeot 5008 verwelkomt standaard 5 inzittenden, maar kan optioneel uitgebreid worden met een derde zetelrij. Deze optie kost 860 euro en sluit tevens zonnegordijnen in. Peugeot claimt dat de derde rij plaats biedt aan twee volwassen passagiers, o.a. wegens de 1.341 mm schouderbreedte. Dat is wel erg optimistisch, maar slecht is het plaatsaanbod zeker niet. Bovendien staan de bijkomende zitplaatsen wat hoger opgesteld, zodat de passagiers een goed uitzicht genieten naar voor. De derde rij klapt helemaal in de vloer weg, zodat een vlakke laadvloer ter beschikking staat. De bank is symmetrisch opgedeeld en elk zitje beschikt over een oprolgordel.
De tweede zetelrij biedt drie identieke zitplaatsen met hoofdsteunen en kan over een lengte van 130 mm verschuiven, terwijl de hellingshoek van de rugleuningen twee stand aanbiedt. Voor elke zitplaats kan de rug en de zitting afzonderlijk worden neergeklapt, wat heel wat moduleerbaarheid in het interieur creëert. Bovendien kan de rugleuning van de voorste passagierszetel in tafelstand dichtklappen, wat een totale doorlaadlengte van 2,76 m oplevert. De handige koffer van de 5008 is goed belaadbaar dankzij zijn rechthoekige vorm. Afhankelijk van de positie van het zitmeubilair varieert het laadvolume tussen 758 tot 823 liter onder het bagagescherm met 5-zit configuratie. De maximum laadcapaciteit haalt 1.247 l wanneer de ruimte onder het dak wordt benut en zelfs 2.506 l wanneer de zetels van de tweede rij weggeklapt zijn.
Voorin vinden we comfortabele zetels, die bij onze testwagen met een sober textiel waren bekleed. Het stuur is in hoogte en diepte regelbaar, en ligt met zijn dikke velg prettig in de hand. Centraal voorin is er een verhoogde console waarop de schakelpook troont. Het dashboard is nadrukkelijk naar de bestuurder gericht, zoals BMW het lang geleden al voordeed. De airco was van het manuele type in onze testwagen. Op de Premium Plus uitvoering verschijnt een automatisch geregeld exemplaar. De airco zorgt ook voor een praktisch gekoeld bergvak in de middenconsole, 10,5 liter groot. Onder de achteruitkijkspiegel zit een 'spion' om de kinderen op de achterbank(en) in de gaten te houden. Dat kan best handig zijn, maar het spiegeltje laat zich niet helemaal wegstoppen en gaat verblinden afhankelijk van het invallende zonlicht. De make-up spiegels in de zonnekleppen moeten het stellen zonder verlichting. In de voorste portieren zitten ruime en stevige kaartenbakken. In de achterportieren zijn de kaartenbakken wat krapper uitgevallen, maar beschikken wel nog over een voorgevormde flessenhouder.
Onze testwagen verscheen met het Peugeot Connect Nav, een voor 950 euro aantrekkelijk geprijsde basisnavigatie met uitklapbaar 7" (16/9) kleurenscherm, dat perfect in het dashboard is geïntegreerd. De wegenkaarten van 30 Europese landen zijn opgeslagen op een SD-kaart, en kunnen in vogelperspectief worden weergegeven. Deze uitrusting omvat tevens een Bluetooth handenvrijkit en een autoradio met AUX-aansluiting en CD-speler die tevens MP3-compatibel is. Daarnaast vonden we de optie 'Pack Video' à 750 euro. De 7" beeldschermen zitten onder een hoes beschermd in de hoofdsteunen van de voorste inzittenden. Onderin de centrale armsteun voorin, zitten schakelknoppen en aansluitingen voor twee videobronnen en 3 hoofdtelefoons, aangevuld met een 12V-stopcontact. Zo is het mogelijk dat de passagiers op de tweede rij naar eenzelfde of een verschillend programma kijken.