Qua veiligheid laat Hyundai niets aan het toeval over. De constructeur levert immers elke wagen met een elektronisch stabiliteitsprogramma. In het geval van de iX35 is dat overigens van Bosch-makelij. Die Verder hebben alle versies frontale, laterale en gordijn airbags. Die laatsten lopen overigens door tot achter. Isofix-montagepunten voor kinderzitjes en drie hoofdsteunen achterin spreken voor zich.
Qua Euro-n-Cap hoopt Hyundai de maximumscore van vijf sterren binnen te halen. Minder onder de indruk waren we over de verlichting van de nieuweling. Tijdens een winterse avondrit in de heuvels rond Fiuggi, bleek de lichtopbrengst van de kijkers eerder middelmatig. Een blik op de accessoirelijst leert dat xenonlampen, laat staan bochtverlichting, niet eens worden aangeboden. Dergelijk vernuft wordt gereserveerd voor de grotere ix55 of de Santa Fe.
Ook de gemonteerde Hankook-banden maakten op een besneeuwde ondergrond een belabberde indruk omdat ze vooral bij de tweewielaangedreven versies hopeloos op zoek gingen naar tractie. Een ommetje langs de bandenboer kan hier soelaas bieden.