Hyundai ix35 2.0CRDi Interieur

Hyundai ix35 2.0CRDi
Bekijk 10 foto's
Door: REDACTIE 19-02-2010

Binnenin merk je de grootste verschillen met de Tucson. De afwerking en de gebruikte materialen gingen er merkelijk op vooruit waardoor hij meteen een degelijke indruk maakt. Om het leven aan boord wat aangenamer te maken, is er een optioneel tweedelig glazen dak dat kantelt of helemaal open schuift. Vooraan beschikken bestuurder en passagier over voldoende ruimte. De stoelen bieden voldoende steun en verstelmogelijkheden. De zit blijkt ook iets langer te zijn, wat andermaal bevestigd dat het product duidelijk voor een Europeser publiek werd ontwikkeld. De boordplank is overzichtelijk en wordt van aangename kunststof vervaardigd. Enkel de aluminiumkleurige plastic inlegstukken mochten verfijnder. Het tellercluster met twee ronde meters is overzichtelijk en blauw verlicht. Centraal op de middenconsole kan je voor een optioneel navigatiesysteem kiezen, voorzien van een aanraakscherm. In de Executive topversie start je via een druk op de knop. De contactsleutel steek je in de centrale opbergbox in het daarvoor voorziene slot. Waar hier de vooruitgang zit, is me onduidelijk.

Wat al na de eerste meters met de iX 35 opvalt, is de werkingsstilte. Aan de geluidsisolatie werd stevig gewerkt en ook de dieselmotoren werden stiller door een nog meer verfijnde common rail inspuiting te gebruiken. Achterin is plaats voor drie inzittenden. De hoofdruimte is meer dan toereikend maar ter hoogte van de knieën is deze iX 35 niet de ruimste van de klas. De koffer slikt 591 liter. Met de rugleuning van de achterbank neergeklapt, ontstaat een vlakke laadvloer en stijgt het laadpotentieel tot 1.436 liter. Jammer dat de wielkasten de nuttige oppervlakte van de koffervloer aanzienlijk verkleinen.

Hyundai voorziet drie afwerkingsniveau's. Het gamma start bij de comfort en deze is enkel als voorwielaandrijver beschikbaar. Alle versies hebben recht op een lederen stuur en aluminium velgen en een dakspoiler. Radio-CD met stuurbediening én Bluetooth-voorbereiding is voorzien, net als een manuele airco en een boordcomputer. Vanaf de Lounge is er ook vierwielaandrijving, een interieur met half lederen bekleding regen- en lichtsensor én een digitale airco. De Executive voegt daar nog een volledig lederen interieur en een navigatiesysteem aan toe.

Geef commentaar
comments by Disqus