Het Skoda-interieur van onze testwagen gaf ondanks een alles overheersende zwarte aankleding een aangenaam thuisgevoel. Dat heeft vooreerst te maken met de uitstekende zetels, die goed gedimensioneerd zijn en prima steun verlenen. Ook over lange afstand is het aangenaam verblijven in de Yeti. De lederen bekleding voelt kwalitatief aan en voorin genoten we bovendien van de hoogteregeling, lendensteun en elektrische zetelverwarming. Ook achterin hebben de inzittenden niets te klagen, tenzij dat de rugleuning iets te verticaal staat. Er is royaal ruimte in de breedte en hoogte en de voeten kunnen vlot onder de voorste zetels. Door de uitholling van de rugleuning krijgen de knieën van de achterste reizigers meer bewegingsvrijheid. Het middelste deel van de achterbankrugleuning laat zich wegklappen tot centrale armsteun met geïntegreerde bekerhouders. De achterste zitmeubelen kunnen ook helemaal tegen de voorzetels dichtvouwen, zodat een maximale laadruimte ontstaat.
Het stuur is in hoogte en diepte regelbaar, aangenaam met leder overtrokken en heeft voelbaar de juiste maat. Het stuurwiel is een multifunctioneel type, dat links de bediening voor de geluidsinstallatie groepeert en rechts toegang geeft tot de boordcomputer. Daar laat Skoda een steek vallen, want hoewel wij erg enthousiast zijn over de daar verborgen olietemperatuurmeter, kunnen we het niet accepteren dat de taalkeuze geen Nederlands voorstelt! Enigszins bizar, maar ook gelukkig, was het Columbus-navigatiesysteem wel Nederlandskundig. De padvinder met harde schijf en Navteq-software - 1860 euro - levert uitstekende diensten. Het beeldscherm laat keuze tussen 2D en 3D weergave. Er is spraakherkenning voorzien en ook het audiogedeelte met zelfs een SD-kaartslot voor het importeren van digitale muziekbestanden, weet te bekoren met een aangenaam geluid.
Het interieur van de Skoda Yeti toont zich ook erg praktisch met een bergvak onder de centrale armsteun voorin, een dubbele bekerhouder in de middentunnel (de asbak is uitneembaar, zodat niet-rokers er een tweede bekerhouder mee winnen), nog een bergvak onderin de centrale console en ruime, stevige portierbakken voorin. In de voorste portierbakken zitten ook nog eens elastieken om voorwerpen mee te verankeren. Achterin zijn de portierbakken wat aan de krappe kant, maar wel zo ingericht dat er een fles in kan worden gevat. Tenslotte vinden we ook bovenop het dashboard nog bergruimte, zit er een brillendoos in de dakconsole en hebben de Tsjechen bij de Zweden gespiekt om het clipje voor het vasthechten van een parkeerticket aan de voorruit over te nemen. We zijn ze er dankbaar voor! Dames zullen het de Tsjechen dan weer terecht kwalijk nemen dat ze geen verlichte make-up spiegeltjes voorzien in de zonnekleppen. Zelfs de koffer, waarvan het volume kan variëren tussen 416 en een indrukwekkende 1760 liter, is handig ingericht, met aan beide zijkanten haken om boodschappentassen aan op te hangen, zodat ze niet gaan rondslingeren.