De Nissan Cube is een vijfzitter. Nissan heeft het over een interieurontwerp dat zich inspireert op een jacuzzi! Hoe dan ook is het ontwerp gericht op een knus en geborgen gevoel voor de inzittenden en dat hebben de ontwerpers goed voor elkaar gekregen. Tegenover de veeleer hoekige lijnen van het exterieurdesign contrasteren de nadrukkelijke boogvormen in het interieur. Vooral het dashboard valt op door zijn speelse vormgeving, terwijl de instrumenten - gelukkig - niet teveel fantasie tentoon spreiden, maar zich positief laten opmerken door een goede leesbaarheid en prettige kleurkeuze voor de verlichting. Een boordcomputer is standaard en informeert over het actuele en gemiddelde verbruik, de resterende autonomie en de gemiddelde snelheid. Het in kunststof gevormde dashboard kreeg een afwerking die een lederlook oproept, maar Nissan deed zijn huiswerk goed, zodat we niet moeten aankijken tegen een goedkoop prulletje. De bediening van de airco - een manueel systeem op de basisuitvoering en een automatische klimaatregeling op de Zen-versie - is klokvormig uitgetekend en domineert de centrale console. Onderin vinden we daar een aansluiting voor draagbare muziekspelers. Het enkel bij de Zen-versie optioneel leverbare Nissan Connect navigatiesysteem zit goed ingeplant en maakt voor de bediening gebruik van een aanraakscherm. Het 5" beeldscherm is naar onze smaak net iets te klein is uitgevallen om maximaal van dienst te zijn. Nissan voegt aan het navigatiesysteem tevens een achteruitrijcamera toe, maar ploft die op een bijzonder weinig esthetisch wijze pardoes op de achterklep.
Het zitmeubilair bestaat uit twee individuele zetels vooraan - die een zeker fauteuilgevoel oproepen, al was het maar door hun veloursbekleding - en een hoger geplaatste, 24 cm in de lengte regelbare sofa achterin. Nissan heeft het graag over een loungegevoel als het over de achterbank gaat. Er is inderdaad ruimte zat wanneer de bank helemaal achteruitgeschoven staat en ook de veloursbekleding draagt daartoe bij. Zelf hadden we liever een meer geprofileerde vormgeving gezien. Er is een centrale armsteun met bekerhouders en de helling van de rugleuning is beperkt instelbaar. De rugleuning kan ook in de gebruikelijke 60/40-verhouding wegklappen. De bestuurderszetel heeft recht op een hoogteregeling en een neerklappende armsteun aan de rechterkant. Ook het aangenaam met leder beklede stuur biedt een hoogteregeling. De armsteunen en een deel van de portiervlakken kregen een aangenaam zachte bekleding.
De Nissan ontwerpers hebben veel aandacht besteed aan handige berging in het interieur. Zo zijn er overal bekerhouders binnen handbereik, kunnen flessen in de achterportieren een houvast krijgen en zitten er zelfs kleurige elastieken aan de voorste portiergrepen om kleine spullen mee te bevestigen. Bovenop het dashboard ligt een wat raar ogend matje, dat zou moeten dienen om prularia als een bos sleutels of zelfs een iPod mee stil te houden. Wij durven de functionele waarde van dit matje echter in twijfel te trekken... De koffer van de Cube kan minimaal 255 l bagage bevatten wanneer de achterbank maximaal achteruit staat, 403 l als gemiddelde en maximaal 1563 l met de achterbank weggeklapt.