Het interieur van deze Golf oogt ruim en voelt ook zo aan. We vonden een paar zeer goed steunende zetels vooraan, met uitgebreide lengte- en hoogteregeling, wat in combinatie met de hoogte- en diepteregeling van het stuur voor een prima rijhouding zorgde. Zowel de vorm van de rugleuning, de lengte van de zit, als de hardheid van de zitmeubels konden overtuigen. Dat was anders voor de zwarte 'Roxy' stoffen zetelbekleding, die niet van aard was om opgewekt over te worden, dit ondanks titaankleurige sierlijsten voor het dashboard, de middenconsole en de portieren. De interieurafwerking is overigens vrij van kritiek, behalve dan de deprimerende saaiheid. Diameter en velgdikte laten het stuur prettig aanvoelen. Tussen de klokken voor snelheid en toerental zit een boordcomputer, waarop ook de olietemperatuur en de buitentemperatuur kunnen verschijnen. Er is een afsluitbaar en gekoeld handschoenkastje met verlichting en behoorlijke afmetingen. Links onderaan in het dashboard zit nog een bergvakje en in de dakconsole met leesspotjes is een aflegvakje bedoeld voor een zonnebril voorzien, maar in de praktijk blijkt dat te klein uitgevallen. Golf-rijders hebben nog steeds recht op een asbak met bijhorende aansteker. In de middentunnel zit een dubbele bekerhouder en daarachter zit de in hoogte regelbare centrale armsteun met redelijk grote berging eronder. Achter de armsteun kan een dubbele bekerhouder uitklappen voor de achterpassagiers. Wat bergruimte betreft is er in de voorste portieren een diepe, brede en stevige kaartenbak verwerkt, waarin ook drankflessen een houvast vinden. Achteraan is er eveneens bergruimte in de portieren, maar die heeft jammer genoeg onvoldoende praktische waarde. Op de rugleuning van de zetels zijn geen tassen te vinden en de make-up spiegeltjes in de zonnekleppen moeten het zonder lichtje stellen - details die vandaag een krenterige indruk nalaten. Dat geldt ook voor de bijna voorhistorische zwengels om de achterste ruiten te bedienen. Vooraan worden de ruiten wel elektrisch bediend en zijn ze voorzien van een comfortbediening. De rugleuning van de achterbank kan in de gebruikelijke 1/3 - 2/3 verdeling neerklappen, maar biedt geen centrale armsteun. De koffer is minimaal 350 l groot en kan maximaal 1305 l slikken. Enkele sjorhaken bieden houvast bij het beladen. Onder de koffermat zochten we tevergeefs naar een reservewiel.
Geef commentaar
comments by Disqus