De Spark is van meet af aan ontwikkeld om een hoge EuroNCAP veiligheidsscore te halen. En het product stelt niet teleur. Het autootje haalde vier van een maximum van vijf sterren binnen. Meer kon toch niet, want stabiliteitscontrole is niet standaard. Zes airbags (twee frontale en laterale plofkussens en gordijnairbags) zijn wel steeds aanwezig. De gordels vooraan zijn voorzien van spanners met spankrachtbegrenzers en op de achterbank vinden we drie driepuntsgordels. En ook drie hoofdsteunen, terwijl sommige luxemerken u voor de middelste hoofdsteun achteraan zonder schroom meer dan € 100 durven aanrekenen. En ja hoor - Isofix bevestigingspunten voor kinderzitjes zijn er eveneens zonder meerprijs.
Chevrolets nieuwste scoort met andere woorden uitstekend op dit onderdeel. En het goede nieuws is nog niet over. Stabiliteitscontrole is dan wel niet standaard, het is wel leverbaar voor elke versie. En het kost geen fortuinen; voor € 200 is het eigenlijk een extraatje dat u zichzelf moet gunnen.