De Spark heeft niet alleen vijf deuren. Hij moet ook voor vijf ruimte bieden. Wil je dat aantal halen dan schik je op de achterbank best kinderen of op z'n minst volwassenen die het weight-watchers-programma met succes hebben doorlopen. De breedte is de beperkende factor. Door de ruimte in de hoogte te zoeken met onder meer een relatief hoge zitpositie, is er immers verrassend veel knie- en beenruimte. Iemand van een meter tachtig overleeft achterin zonder claustrofobische aanvallen. Akkoord, de achterbank is niet zeer gewelfd en zijdelingse steun is onbestaande, maar dat is eigen aan het segment. Vooraan is de conclusie eigenlijk dezelfde. De steun kon beter en het meubilair past niet in een kilometervreter, maar om het stedelijke verkeer in te duiken, voor de obligate schoolrun en de wekelijkse boodschappen voldoet het allemaal ruimschoots. De beter uitgeruste versies hebben in hoogte verstelbaar stuur en in combinatie met een bestuurderzetel die in hoogte- en diepte verstelbaar is, levert dat een bevredigende rijhouding op.
Een blik door de cabine leert dat Chevrolet niet ongevoelig is voor de jongste trends. Er zijn sierlijsten in gelakt zwart of koetswerkkleur die de kleurloze goedkope plastics net genoeg doorsnijden om je humeur niet onder het vriespunt te laten zakken. Achter het stuurtje zit een snelheidswijzer die opvalt door z'n fijne uitwerking en die zowaar wordt geflankeerd door een digitaal scherm dat wat praktische info (kilometerstand, uur, brandstofniveau en toerental) groepeert. Het is afgekeken uit de motorsector, maar de afwerking mocht wat fijner. In ergonomische valkuilen is Chevy niet gevallen. Alle bedieningsinstrumenten zitten ongeveer waar je ze verwacht en de bediening is helder.
Een opbergwonder is de Spark niet. Het interieur beschikt over bekerhouders, een afsluitbaar handschoenkastje en opbergvakken in de portieren. De koffer is 170l groot. Voldoende voor 150 bananen, weet de autobouwer. Niets uitzonderlijks, maar je mag niet vergeten dat er dan ook nog eens vijf inzittenden mee kunnen. Offer je de passagiers op de achterbank, dan wordt het volume 568l. Een 60/40 neerklapbaar bankstel is standaard. De toegang tot de koffer is voor verbetering vatbaar. Die wil immers enkel open via een klepje aan de bestuurderszetel of de sleutel. Een gewone hendel is er niet en dat bleek al na drie dagen vervelend genoeg om de verantwoordelijke te nomineren voor een publieke kastijding.