De Lamborghini daagt uit, wil genomen worden om er als de bliksem vandoor te gaan. Instappen in de Gallardo LP 560-4 Spyder vergt echter wel wat oefening, want de auto is niet alleen uiterst laag, het interieur is ook nog eens claustrofobisch krap. Met het dak eraf lukt het een stuk gemakkelijker, maar het is niet mogelijk om via de afstandsbediening eerst het bovenstuk te laten verdwijnen alvorens in te stappen. Auto's die een fractie kosten kunnen dat wel, maar dat is hier misplaatste mierenneukerij. De kuipjes met geïntegreerde hoofdsteunen zijn elektrisch verstelbaar in lengte, hoogte en hellingshoek, maar de interieurruimte is te krap om een perfecte rijhouding te vinden. Wanneer de zitting helemaal naar achter gaat, dan drukt deze de rugleuning te verticaal of wanneer de rugleuning goed staat afgeregeld, blijkt de zitting te ver vooruit. We stelden ook een gebrek aan steun ter hoogte van de schouders vast. De bekleding in tweekleurig leder is erg mooi, maar de verwerking kan toch niet tippen aan wat Mercedes-Benz in petto heeft.
De Lambo-bestuurder krijgt een uit sportieve Audi's vertrouwd sportstuur voorgezet - met afgeplatte onderkant - dat prima in de hand ligt, doch geen enkele aanpassing in hoogte of diepte toelaat. Er zijn twee vast op de stuurkolom gemonteerde schakellepels: rechts voor opschakelen en links voor terugschakelen. Ze liggen perfect in de hand en beloven het beste voor als we de baan opsturen. In het midden zit een eveneens van bij Audi bekend 2-DIN infotainmentsysteem, dat audio, navigatie en telefoon omvat. Centraal bovenop het dashboard staan drie metertjes die waken over de gezondheid van de motor. Recht voor de bestuurder staan de logische klokken voor roerental - de rode zone ligt boven de 8000 tr/min - en snelheid - oplopend tot boven de 300 km/u. In het interieur kan men met veel goede wil een pakje kauwgom kwijt, meer niet. De kaartenbakken in de portieren zijn niets meer dan een smalle ondiepe goot, waarin geen enkel voorwerp enige houvast kan vinden. Bekerhouders? Nadda! Over een koffer kan je bij de Lamborghini al evenmin spreken. Vooraan is er een vanuit het interieur te ontgrendelen deksel, waarachter een gat gaapt dat niet eens voldoende ruimte biedt voor een klassieke boordtrolley (+/- 55.00 cm x 38.00 cm x 24 cm). Met veel goede wil kan je er een soepele sporttas in kwijt en het is zeker aan te raden de Gallardo mee te nemen naar een speciaalzaak voor lederwaren en bagage om er een tas uit te zoeken die zo weinig mogelijk kubieke centimeters laat verloren gaan.
Overstappen van de Lambo in de Mercedes ontlokt dan ook steevast een ‘wauw'-reactie. Achter het stuur van de S 63 AMG troont men als bestuurder. De ruimte is verzwelgend t.o.v. de ingeslotenheid die men in de Gallardo ervaart. Alles ademt luxe en verfijning. De portieren zijn met de grootste zorg gecapitonneerd. Het fijne leder ruikt bedwelmend en voelt sensueel aan. Glanzend wortelnotenhout zorgt overal in het interieur voor stijlvolle accenten. Het zitmeubilair laat je wegdromen naar een luxueuze hotelbar met veel schoon volk, maar roept bij de eerste bocht weer terug naar de werkelijkheid, dankzij het fantastische ‘actieve multicontour'-zetels met bovenop massage- en verluchtingsfunctie. Deze zetels bieden de fantastische eigenschap om bliksemsnel te kunnen veranderen van comfortabele clubfauteuil tot strakke sportkuipjes waarin je rotsvast verankerd zit. De ondersteuning van het lichaam past zich in milliseconden aan in functie tot de toestand van de weg en de rijstijl. Zo kan je de S 65 AMG L tegen onwaarschijnlijk hoog tempo door de bochten sturen. Een S-Klasse - en dat is deze auto tenslotte - verwelkomt gul de nodige reisbagage voor wie al eens meermaals per dag van outfit wil veranderen. Onder de koffervloer zit nog een verborgen bergruimte.