De inzittenden worden beschermd door front- en hoofd/thoraxairbags die in de zijkant van de sportzetels verwerkt zitten. Verder zijn er automatische driepuntsgordels met gordelspanners en spankrachtbegrenzers. Het gordelverloop in functie tot de zetels kreeg speciale aandacht om de inzittenden optimaal te houvast te bieden bij een mogelijke aanrijding. De A-zuilen zijn extra versterkt om in combinatie met de rolbeugels achter de zetels maximaal bescherming te bieden bij een eventuele koprol. De standaard runflatbanden met indicatie van een lek op het dashboard dragen bij tot de veiligheid evenals de standaard bi-Xenon koplampen.
Standaard verschijnt de Z4 met DSC (Dynamic Stability Control) dat de ABS-werking controleert alsook de stabiliteitscontrole door in te grijpen op de remwerking en/of het motorvermogen. Tevens omvat de nieuwste DSC-generatie het droog wrijven van de remschijven, remassistentie en wegrijhulp. De DSC-toets laat toe om de niveaus waarop het systeem tussenkomt te verleggen tot helemaal uit te schakelen voor een dynamische rijstijl.